A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Tuti sajtok Pécsett

2008.03.02. 20:44   t3v, az okostojas

Itt szeretném megragadni a lehetőséget, hogy tudassam minden érdeklődővel: a franchise rendszerben üzemeltetett Holland Sajtház tavaly decemberben Pécsett is üzletet nyitott a Király utca Búza tér felőli végéhez közel, a K&H/Zepter épülete mellett, a Király Pékséggel szemben (alig látható korongsajt cégér fejmagasságban). Az üzletben nincs érdekeltségem, csupán annyit szeretnék, hogy ebben a lúzer városban az ehhez hasonló beszerzőhelyek ne menjenek tönkre.

A választék folyamatosan bővül: a sajtokra már most sem lehet panasz, és a roppanós panírba(?) rejtett csilis mogyoró is addiktív, de kaphatók még a sajtfogyasztáshoz kapcsolódó, egyéb termékek (borok, rágcsálnivalók, aszalványok, olajbogyó, sajtos eszközök, könyvek stb.), sőt ritkaságok is - van például argánolaj (ami erre jó). Helyben lehet kóstolni, de a sajtot kérésre fel is szeletelik, parmezánt is reszelnek frissen, vagy alkalmakra sajttálakat is készítenek.

Nomen non est omen, vagyis nem csak holland sajtok kaphatóak. Sajtárfekvésben nem vagyok otthon, mert ha valami az általam megbízhatónak tekintett üzletekben láthatóan friss/jó, azt meg szoktam venni, és kész, de hátha valakinek ezek mondanak valamit. Fent érett Gorgonzola (Mauri, "piccante", 5400 Ft/kg), jobbra overjarige Goudse kaas (Tilbury, 4000 Ft/kg), középen echte svájci Emmentaler (4800 Ft/kg; mint látható, ez fogyott a leggyorsabban - nem is csoda, nagyon ízletes), balra mild Cheddar (3500 Ft/kg), alul a kontraszt kedvéért annattomentes trappista :)

A Boursin most ott maradt, mert két falatért majd csak ünnepi alkalmakkor adok kétezer forintot. Hoztam viszont egy darabka mozzarellát is (nem volt ráírva, hogy di bufala lenne), de tárolási hibára gyanakszom, ugyanis megkeseredett. Meséltem is az üzletben a hölgynek, mire ő levágott egy darabkát ugyanabból a fajtából, annak meg semmi baja nem volt, úgyhogy abból lesz még próba, mert a szarvasit egy ideje ehetetlennek nyilvánítottuk, a finomabb fajta importját pedig már évekkel ezelőtt beszüntették. És természetesen a fűszeres (csilis, zöldfűszeres), a penészes és a különféle kecskesajtok még felfedezésre várnak.

20 komment

Címkék: sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr5322525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildinko · http://ildinko.blogspot.com/ 2008.03.02. 22:05:57

húúúú
jajjnekem... :)
Holnap úgyis kell arrafelé járnom asszem.

ribizli 2008.03.03. 09:27:48

Szerintem jók az árak.(Bp. Flórián piac, ill. régebbi emlékek T. Nagy Tamástól alapján.)
Az az öreg Goudse gyönyörű!
Viszont a Gorgonzola szerintem éretlen még, a fotón úgy látszik, alig járta át még a kékpenész.
Az a trappista sajtnak látszó tárgy megdöbbentő a sajtok mellett...
A Plus-os camembert meg brie (talán Lattaio nevű?) is egész jó, meg ebből a fajtából a rouge-os is, ha kicsit kinn felejted a konyhában, nem árt meg nekik.

florentine 2008.03.03. 14:55:41

Reklámozd csak, Szombathelyen kb. 1 év után bezárt, nagy csalódás volt! Egy nagyon kommunikatív eladó volt, bármit lehetett kóstolni, kérdezni, mindig volt kint kóstoló. Az öreg goudájuk is, meg a kör alakú füstölt kecskesajtjuk is nagyon finom! Én a Stiltont hagytam ott egyszer, 8000 körül van, ha jól emlékszem. Majd legközelebb.
Győrben is van, de a szhelyihez képest a sajtok harmadát kínálja, és az eladó sem egy beszédes típus.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.03.03. 18:09:30

Ildinkó, ha tudod, hogy arra fogsz járni, írj egy emailt vagy sms-t (bár nem tudom, hova raktam a telefonszámodat), mert nagyon közel dolgozom az üzlethez, összefuthatnánk!

A Lattaio ementálit meg egyebeket ettük - eddig. Ami a gorgonzolát illeti, inkább a vágásfelülete volt ilyen, belül elég szépen kékült (kicsit át is sejlik), de nem akartam feltrancsírozni, akkorát hoztam csak, ami a képen van.

Ma hoztam még ementálit meg egy darab füstölt ömlesztettet, amihez hasonlót Hollandiában egy sajtfarmon is kóstoltunk. Nagyon remélem, hogy megmaradnak...

nosalty · http://nosalty.blog.hu/ 2008.03.04. 18:56:16

ha rajtam múlik az nem megy tönkre a sajtbolt! Hozzád hasonlóan én is nagyon örültem, h végre valami nyit Pécsett (ráadásul valami jó) és nem bezár. Ajánlom figyelmedbe a vajukat is! Fenomenális! Most jó néhány hétig hiánycikk volt ugyan a boltban, de pont ma vásároltam sajtokat és azt mondta a hölgy, h bármelyik pillanatban érkezhet a szállítmány:-)

starfokker · http://starfokker.blogspot.com 2008.03.05. 15:34:51

én is voltam a boltban, a goudájuk fantasztikus, a kecskesajtjuk friss és krémes. utoljára rómában ettem hasonló parmezánt. ha rajtam múlik, nem fog bezárni:) köszi az infóért!

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.03.05. 18:17:57

Nem is tudtam, hogy ennyien vagyunk itt délen :) A vajjal én is szemeztem, de majd legközelebb. A "parmezán" viszont szerintem "csak" grana padano, legalábbis én azt a feliratot láttam.

Mondtam a néninek, hogy reklámoztam egy kicsit, már bánom, hogy nem kértem cserébe ingyen ellátmányt ;)

starfokker · http://starfokker.blogspot.com 2008.03.05. 19:11:06

jajj, mea culpa, igazad van, megnéztem a címkét, nem parmezán, pedig úgy rémlett. ebből látszik, hogy öregszem:))) de különben akkor is finom:)

ildinko · http://ildinko.blogspot.com/ 2008.03.05. 21:33:02

Nem jártam arra végül, de félve remélem, hogy fogok (nem állok jól anyagilag, bár inkább kaját veszek, mint bármi mást - anya ki is van akadva tőlem, igaz a sajtokat ő is megkóstolná...). Szóval majd írok, ha arra járok (következő hétfőn talán).
Tényleg: milyen sokan vagyunk Pécsen?! Tök jó! :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.08. 23:32:30

na ezt nekem is meg kell néznem. egy jó parmezánért vagy gorgonzoláért képes vagyok odaszokni. nem is szólva a buffala mozzarelláról, vagy a provolonéról:) ha ezek is vannak/lesznek, rám számíthatnak!
...szerintem a grana, van olyan jó mint a parmezán. az olaszok is többnyire garna padanot esznek, és nem Parmigiano reggianot.

ildinko · http://ildinko.blogspot.com/ 2008.03.08. 23:51:09

Továbbítom neked a Horasz-féle tavaszos körkérdést. Már ha van kedved válaszolni.
Hétfőn most már tényleg lehet, hogy megnézem ezt a sajtos boltot, de addig még majd szólok. :)

ildinko · http://ildinko.blogspot.com/ 2008.03.10. 19:37:52

A buszon hazafelé értettem meg, mit jelent a "cseréljünk zacskót", azóta is ezen röhögök. Kicsit sem vagyok fáradt, áááá... :)))

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.03.10. 23:26:05

:) Toma, ma láttunk bufalát sós lében, 1 gombóc 940 Ft (én nem ilyet vettem, hanem a tömbösből). Meg most sokféle friss sajt is volt.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.13. 03:33:18

t3v
azért, az egy kicsit súllyos!
nemrég a sparba, zanetti bufala mozzarella 480ft volt. igaz el is fogyott egy nap alatt. másnap mikor visszamentem, még azt sem találtam, amit jól eldugtam a szarvasi alá:)))

ági 2008.06.05. 19:01:30

Sziasztok!
Pécsett újabb, a sajtháznál jóval kedvezőbb árfekvésű beszerzési forrást találtam. Minden csütörtök-péntek-szombaton a Praktiker parkolójában árul egy holland fiú hűtőkocsiból finom sajtokat. (magyarul nem tud tökéletesen, de németül-angolul jól beszél)A sajtházba már csak a zsályás sajtért járok. Próbáljátok ki.(A morbiert ott ne hagyjátok :-)))))))))
Ági

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.06.05. 22:14:50

Te is? :)) Én a hétvégén voltam a vásártéren, vasárnap ott vannak kint. Klaas és Saskia (ill. vsz. Klaas és a fiuk, de nem beszélgettem velük, sokan vártak a sorban) Somogyhárságyról. Mondjuk az volt kiírva, hogy csak P-Szo Praktiker, V vásártér.

Árban viszont szerintem nem volt akkora különbség, bufalát hoztam kb. 50 Ft-tal kevesebbért, mint a sajtházas, meg Gruyère-t, meg Amsterdamot vagy negyven dekát (szintén árban). Utóbbi nem egy túlérett fajta (nem az Oude), enyhén büdös típus, de komolyan mondom, valami eszméletlen finom, pedig én nem rajongok a büdösekért.

Meg is akartam írni egy posztban, ui. találtam róluk (ti. a hollandusokról) képet, hogy könnyebb legyen beazonosítani őket - persze egy bazi nagy lakókocsit nehéz eltéveszteni :)

KlaaSaskia 2008.07.21. 23:05:33

Jó napot Magyar!
I found this site by coincedence, its hard for us to understand the hungarian language, much more difficult the jokes.
We try to offer the Pécsi people a rich sortiment of cheeses for a reasenable price.
We do it now for 22 years already in Holland and Germany.
By the way, the thursday we are not at the Praktiker parkolo anymore, we make some plans for the other days, selling our cheeses in Budapest.
So now every fryday and saterday we are at the praktiker parkolo and sundays ath the big sundaymarket.
You can contact us at klaasaskia@gmail.com

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.07.22. 19:59:08

Hallo Klaas en Saskia,

Thank you for commenting! This post is about another specialty cheese store, which I happened to find earlier than yours; the post dedicated to your Käsetheke and your commitment to quality cheese can be read at the following link:
okostojas.blog.hu/2008/06/05/sajtkupac
Also in Hungarian :) However, your availability is correctly displayed as Fri-Sat at Praktiker and Sun at the marketplace.

I came across your cheese wagon by chance and I couldn't gather much info on your background, but I tried to provide your contact details and the selection offered for those interested, just to spread the word - one rarely finds good cheese in the great Hungarian trappista plains. Unfortunately, I only fetched a lump of mozzarella di bufala and a huge chunk of Amsterdam at that time - do I need to say they were most delicious, reminding me of the days spent in the Dutch dairy heaven.

Thank you for the cheese and keep up the good work!

Nikolaus Waizenegger 2008.11.03. 07:33:57

Hallo klaas!
habe Dich in Pecs angesprochen,wegen meinem Freund ,der guten Rauch Käse macht.1 kg Laibe.
Ich hab Dir leider einen falschen Preis gesagt.
1 kg kostet 1500Ft, und nur ohne Rechnung.
Falls Du Interesse hast kannst mir eine email schicken.Entschuldigung und Danke.Klaus.

Klaas 2008.11.09. 18:48:07

Hallo Klaus, danke für dein Angebot, aber ich muss jede Käse verantworten können, und das geht ohne Rechnung nun mal nicht, abgesehen hiervon muss dein Freund auch eine Bestätigung haben vom HACCP, was anzeigt das er sauber und ordentlich arbeitet. Ich glaube eher er ist einen hobbie Käsemacher.
Also dieses Angebot schlage ich ab.
Schöne Grüße Klaas.
süti beállítások módosítása