A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Bizarr pillecukros süti

2008.10.03. 21:51   t3v, az okostojas

Nemrég olvastam, hogy a pillecukrot állítólag már az egyiptomiak is ismerték, és eredetileg volt benne némi orvosi zilizből nyert nedv. Ehhez képest mára teljesen átlényegült vegyipari termékké, bár ez az amerikai (cserkész)fiúkat és -lányokat nem akadályozza meg abban, hogy ezzel hizlalják a hátsó felüket. Szerintem önmagában ehetetlen, meg az E-tenger sem különösebben vonz, az alábbi formában viszont nálam is átment a rostán. Ajándék ló vagy időtlen idők óta a konyhaszekrény mélyén lapuló pillecukor felhasználására ideális.

A tésztához:

  • 12,5 dkg liszt
  • csipet só
  • 9 dkg vaj
  • 2 ek porcukor
  • 1 tojás sárgája

A rátéthez:

  • 28 dkg pillecukor (ekkora a Tescóban kapható csomag)
  • 4 ek tejszín
  • 7,5 dkg durvára tört, pörkölt törökmogyoró
  • 2 ek darabolt aszalt meggy
  • 1 tk vaníliakivonat

A csokibevonathoz:

  • 9 dkg étcsoki
  • 3 dkg vaj
  • 1 tk tejszín

A tésztához valókat összemorzsoljuk, alufóliával bélelt kis gáztepsibe szórjuk és lenyomkodjuk, fél órára a hűtőbe tesszük. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. tíz percig sütjük, alig kapjon színt.

A tészta tetejére valókat gőz felett (vagy mikrohullámú sütőben) megkíséreljük összeolvasztani és homogenizálni. Türelmesen várunk (nem keveset.) Ha sikerrel jártunk, a ragacsos maszatot rászerencsétlenkedjük a kihűlt tésztára, kidermesztjük. A végén a megolvasztott vajas-tejszínes csokit is rákenjük, és megpróbáljuk felszeletelni.

A tésztája nekem kicsit törékeny lett, de ez volt a legnagyobb baja. A pillecukor réteg megkötve ugyanolyan bizarr állagú, mint alapállapotban, viszont tök jó ráharapni a ropogós mogyoróra és a savanykás meggyre. A könyvem (The Book of Chocolates and Petits Fours) szerint hűtőben egy hétig is eltartható. Kizárt, hogy addig megmaradjon.

Rokon próbálkozások, hátha valakinek bejönnek:

11 komment

Címkék: meggy csoki tejszín pillecukor mogyoró

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr74695019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cserke · http://eteto.blog.hu 2008.10.03. 23:04:05

Hogy lelőtted a pillecukrom?!:)
Ráadásul így kell megtudnom, hogy Stahltól van...
Na nem baj, valahogy feldolgozom.

vkorsi 2008.10.04. 14:13:10

:) jópofa.
Pillecukorral én próbálkoztam házilag... de annyira nem lett pille, mint a bolti, viszont e-mentes :)

jah, de szerintem is ehetetlen, és olyan izéééé állagú.

ribizli 2008.10.04. 18:51:38

Namost akkor a marshmallow nem egyenlő a mályvacukorral? Én eddig ebben a hitben éltem, és mikor a múltkor a kezembe került egy pillecukros zacskó, elszörnyedtem persze az összetételén, és csodálkoztam, hogy pl. Jamie Oliver ezt tenné a forró csokoládéba!?
Amúgy pedig már majdnem éhenhalt az rss-em. ;)

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.10.05. 17:32:49

Én már mindkét néven hallottam emlegetni, erre a zacskóra most habosított pillecukor volt írva. A marshmallow így is, úgy is műanyag.

Két hét üresjárat szerintem még tetszhalálnak sem minősül, ellenben van összesen 4343 olvasatlan feedem (az elmúlt két hónap termése) - bár való igaz, ezeket nem én generáltam :)

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.10.06. 22:41:32

múltkor teljesen ledöbbentem, lidliben vettem egy zacskó élénk rózsaszín eperízű gumicukrot, és egyetlen egy mesterséges összetevője volt, a többi mind természetes. mondjuk amúgy is megettem volna, de így azért jobb volt :)
viszont itthon aszalódik jó régóta néhány fél zacskó marshmallow, legalább lesz mibe felhasználni, köszi a receptet!

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.10.12. 11:57:54

Az a jobbik eset, ha tényleg nincs benne - egy ideje úgy vettem észre, a legújabb stratégia az, hogy betűvel kiírnak mindent, aminek egyébként E-száma is van.

Az Intersparban is van olyan gumicukor, amit a zacskóján a természetes gyümölcstartalommal reklámoznak, de már nem emlékszem, mi más van benne a gyümölcsleven (-kivonaton?) kívül. Elég jó, csak bűn drága.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.10.13. 10:40:18

én úgy tudom, e-száma szinte mindennek van, az élesztőnek is pl, attól függetlenül, hogy mesterséges dolog-e vagy nem. lehet, hogy emiatt, de jobban szeretem, ha kiírják betűvel is, hogy "élesztő" vagy "pektin", és akkor nem gyanakszom annyira :)

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.10.16. 18:52:39

találtam egy ilyen linket:
www.e-szamok.hu/
e-szám felsorolás és keresés

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.10.18. 21:46:52

Akkor már inkább ez, a kóser E-számokkal :)
www.gunda.hu/e_num/
Amit te idéztél, ott a karragén az USA-ban betiltott adalékként szerepel, ami nem igaz, a domainnév miatt viszont elöl köpi ki a google... E-ügyben Anával cseréltünk röviden eszmét annak idején, szerintem:
okostojas.blog.hu/2007/04/29/bounty_torta

kicsi vú · http://kicsivu.freeblog.hu 2008.10.30. 11:44:03

Szia! Vár egy kördés az oldalamon!:)
süti beállítások módosítása