A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

A télanyó zsákja

2007.11.29. 08:53   t3v, az okostojas

Kedves moes!

Most, hogy kibontottad a feltehetően átható Technokol rapid szagot árasztó meglepetéscsomagot, fel kell tennem a kérdést, hogy sokkolt-e a látvány. Mert a doboz összebarkácsolásakor igyekeztem ugyan kivédeni a M. Kir. Posta kézbesítői módszereivel együtt járó összes lehetséges fizikai erőbehatást, de mivel mindenféle akadályok merültek fel, a finomságok néhány napja már légmentesen becsomagolva várták a feladást. Így elképzelhető, hogy bizonyos egységek a) totálisan kiszáradtak b) egymásba passzírozódtak és/vagy c) megpenészedtek. Ez esetben a) kérlek, hidd el, hogy eredeti állapotukban finomak voltak :) b) ha jó leszel, egyszer ismét előállítom őket neked.

Mint bizonyára feltűnt, a batyu tartalmát roppant kreatív módon a citrusmotívum köré építettem. A trüffeleket, ha még egyáltalán ehető állapotban vannak, a receptek alapján talán be tudod azonosítani. Az utaztatott példányokat keményebbre (arányában több csokival) készítettem, hogy nagyobb valószínűséggel kiállják a rájuk váró megpróbáltatásokat, ezért nem biztos, hogy hozzák a várt "szétolvad a szájban" fílinget. Ami a teákat illeti, jó tudóshoz híven megpróbáltam átnyálazni a blogod, hátha kiderül, hogy mondjuk rajongasz értük. Nos, ez az elképzelés így, ebben a formában nem vált valóra, de a) ilyet biztos nem kapni az nagy Budapesten; b) legalább van köztük narancsos is :) Mindenesetre mások, akikkel megkóstoltattam őket, egyöntetűen állítják, hogy az angolok tényleg értenek a teafüvekhez, és hogy ezek után a P.wick és egyéb, hasonszőrű darálékok nem érdemlik meg a tea nevet.

Kvízkérdések:

  1. Mire jó a naptár?
  2. Milyen fűszer található a keresztségben a "csokis tejízesítő por" nevet kapott készítményben?
  3. Mi a franctól sűrűsödik be a narancslekvár? :)

U.I. Ha emberi állapotban ér oda a cucc, kérlek, fotózd le, hogy néha az én blogocskámban is legyen fénykép :) És a megfelelő csomagocskát alkalomadtán léci, add át a nevemben Anának (azt hiszem, elég egyértelmű, melyikre gondolok), kvázi a szervezésért mondott köszönetem jeléül.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr55243096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moes · http://narancskonyha.freeblog.hu 2007.11.29. 11:28:56

Kedves Okostojás, úgy is mint T3!

Egyelőre részválaszokat tudok adni. Először is, nagyon köszönöm a pakkot, meg voltam erősen hatódva, olyannyira, hogy még álmodtam is róla/vele. Anának holnap átadom a kis pakkot! Ez zavarta meg az éleslátásomat tegnap este, nem értettem, hogy került bele egy Ana feliratú izé :)

A teákat szeretem, pont azon gondolkodtam, hogy ha végigkóstolom őket, és valamelyik nagyon megtetszik, akkor majd rendelek Tőled utánpótlást.

Folyt. köv., most el kell mennem egy megbeszélésre :-I

moeska

moes · http://narancskonyha.freeblog.hu 2007.11.29. 16:13:07

visszatértem :)

a kvízkérdésekhez csak fáradt lennék?
a narancslekvár nem tudom, hogy mitől sűrűsödik, én kétszer álltam neki, és mindig folyós maradt :)
a csokis tejízesítő poron igen jót mulattam, hogy még használati utasítás is van hozzá :) narancsillata van azt hiszem, de még nem próbáltam, igyekeztem nem nagyon torkos lenni tegnap este, mert épp megvacsiztunk, amikor csöngetett a szomszéd bácsi.
a naptár el fogja nyerni méltó jutalmát, keresek neki helyet az új konyhában, és majd valamiket beleírok. például születésnapokat. vagy hogy mit főztem. vagy nem tudom :)

moes

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.11.29. 21:57:35

Én is megkaptam a pakkomat, juhé!

1. Tipp: a képecskék nem tök random vannak benne. Oh, és a "péntekimádót" is próbáltam reprezentálni :)
2. Narancshéj _is_, de az sajnos a pohár aljára süllyed, ha nem rázogatod folyton :)
3. Az üvegben lévő a hozzáadott pektintől :)

moes · http://narancskonyha.freeblog.hu 2007.11.29. 22:20:23

hohó. ismét megvizsgálom a naptárt :))

képet raktam fel az enyimbe (tudod, klikk, bébi, klikk), az e-mailcímed biztos itt fityeg az oldalon, de nem találom.

a trüffelek meg nem penészedtek meg hálistennek, csak be kell rakni őket a hűtőbe, mert szétolvadnak hamar. isteniek. a kávés, a meggyesbelsejű :)))
süti beállítások módosítása