A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

A profi ételfotós ismérvei

2007.04.23. 11:17   t3v, az okostojas

Először is, van fényképezőgépe. Ami engem illet, kölcsöngéppel készített, felülmúlhatatlan ételfotóim száma kisebb egyenlő hat. Idővel talán megtalálom a módját, hogy inkorporáljam őket a blogba - valószínűleg nyitok nekik egy hahaha kategóriát. Íme, a spenótos galuska diós Cambozola mártással, a dátum szerint idén januárból:

És a családom reakciója:*

Valóban, kissé bizarrnak mondanám, és összességében a Benetton színvilág is inkább izgatottságot, mintsem étvágyat kelt. Ám jelen esetben a problémát súlyosbította, hogy a nokedli - ne kerteljünk - sz@rrá főtt. És ami a legrosszabb, finom sem volt. Csak azért gyűrtük le, mert éhesek voltunk. Már korábban is főztem spenótos nokedlit, de akkor a parajt leginkább színezőanyagként használtam, minimális arányban. Gondoltam, újítsunk. Ez a Stahl-féle "gyerekbarát" recept eredménye (45 dkg mirelit spenót, 15 dkg finomliszt, 10 dkg teljes kiőrlésű liszt, 2 tojás, 1 d. gerezd fokhagyma, só, bors). Gyanakodhattam volna, hogy mivel teljes kiőrlésű liszt is van a tésztában, pihentetni kellene, hogy a korpa megszívhassa magát, de a nokedlit ugye alapból nem pihentetjük.

A sajtmártás (az eredetiben 10 dkg pirított, darabolt dió, 15 dkg gorgonzola, 2 dl tejszín, 1/2 dl tej, só, bors) viszont fincsi volt, csak nem méricskéltem, és nem sűrűsödött be a kellő mértékben. A Cambozola - ahogy a linken is olvasható - a Camembert, a Gorgonzola és néhány kötőhang keresztezéséből származik. A kék penészes sajtoktól (rokfort, gorgonzola, Stilton) idegenkedőknek is jó szívvel ajánlom, mert az ízében a krémesség dominál, csak nagyon enyhe penészaroma érződik rajta, ami viszont különlegessé és felettébb kellemessé teszi. Igaziból kár holmi szószokba fecsérelni. Az általam látogatott üzletek közül a Metróban a legolcsóbb, de még így is veri a parmezánhelyettesítő Grana Padanot, tehát nem mondanám a hétköznapok sajtjának. Szerencsére vannak ünnepnapok is.

* A kép klikkelhető (hangszóró bekapcs). Rajongóknak.

10 komment

Címkék: spenót sajt tejszín

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr9461400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fakanál · http://www.uvegmadar.hu 2007.04.23. 18:34:16

én nem hiszem, hogy erről a kajáról bárki szebb fotót tudna csinálni. van ugyanis egy kategória - a ronda, de finomé -, aminél nincs mese: ronda, oszt kész:)

Macilaci 2007.04.24. 09:59:13

Lassan kezd érlelődni bennem a gondolat, hogy további fejlődésed biztosítása érdekében (mármint ételfotózás terén) gyűjtést kellene indítani. Lehet hogy hamarosan saját géped lenne és kiteljesedhetnél, mindenről fotódokument is készülhetne, mondjuk ételenként minimum 6 darab fotóval (amit már lehetne sorozatnak is nevezni) !
:))

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.04.24. 13:41:28

Álszent lennék, ha azt mondanám, nem fogadnám el akár a legolcsóbb kamerát is :) A kedvetekért még fotózni is megtanulnék :))

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.04.24. 14:36:09

Esetleg külön tálkában a szószt és a nokit. Meg valami egyszínű terítő.

mondom én, aki utálok vacakolni a képekkel. Kattintok azt jó van. De megmondani, mit hogyan kellene, az megy :) Bocsesz.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.04.24. 16:14:48

Ez direkt elrettentő fotó akart lenni (hát persze :))

losgehts (törölt) 2007.04.24. 21:36:51

jaj én azt hittem, lencsefőzelék :)

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.04.24. 22:00:54

De zöld??! Én nem vásárolok a Tescóban :))

gigi1976 2007.04.25. 10:48:29

Első ránézésre én is lencsének láttam :-).

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.04.25. 15:01:50

Ha nem kék a tányér, akkor szerintem jobb az összhatás. Én nem szeretem agasztronómiában ezt a két színt együtt. Kék cimkés zöld palackos bort nem vagyok hajlandó vásárolni sem:)
süti beállítások módosítása