A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Bögrés gomba lusta asszony módra

2007.07.10. 20:47   t3v, az okostojas

Műhód e-társ fotója már régebben megihletett. A megfogalmazás és a minél kisebb ibrikek használatára való törekvés alapján sejtettem, hogy ez a recept valószínűleg Stahl Judit nevéhez köthető. Így is volt - ez még abból az időszakból származik, amikor még nem csak muffint sütött.

Hozzávalók az én változatomhoz:

  • 2,5 dkg szárított erdei gomba (vargányás gombakeverék)
  • 20 dkg csiperke
  • 10 centi rozmaring
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kb. 1 dl tejszín
  • kb. 10 dkg trappista
  • só, bors
  • 6 tojás

A szárított gombát egy bögrében felöntöttem annyi vízzel, ami a háromnegyedéig ellepte, majd a mikróban kb. másfél perc alatt felforraltam, aztán 10 percre félretettem. Amíg állt, egy kisméretű (talán másfél literes lehet) jénaiban két kanál vajon a rozmaringgal, sóval, borssal elkezdtem pirítani a felaprított csiperkét. Amikor a szárított gomba eléggé felpuhult, a csiperkéhez kanalaztam belőle az anyagot, a leve kihűlve ment a fagyasztóba (tényleg jó, akár rizottó főzőlevének is).

Amikor a gomba elfőtte a levét, kihalásztam a rozmaringot, beleöntöttem a tejszínt, amikor az felforrt, a feldarabolt sajt is ment utána, keverés. Az egész egy viszonylag sűrű, szálakat húzó massza lett, aminek a tetejére ráütöttem a hat tojást, a fehérjét megsóztam, megborsoztam. Előmelegített sütőben 200 fokon 15 percig fedő nélkül sütöttem. Eközben felbugyogott a tojás tetejére a tejszínes szmötyi egy része, ami kifejezetten jót tett neki. Pirítóssal és némi maradék rizzsel tálaltam.

Viszonylag gyors, kevés mosogatást igénylő kaja. Gombaételhez képest meglepően laktató (valószínűleg a sok zsírtól): ebédre ettük ketten, de két tojásnyi adag így is megmaradt. Tojás nélkül, hosszabb lére eresztve tésztaszósznak is teljesen jó lehet, az erdei gombától kifejezetten ízes konstrukció.

1 komment

Címkék: gomba sajt tejszín fokhagyma

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr64115587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dalit · http://www.dalit.blog.hu 2007.07.10. 21:03:56

Ez nagyon jól hangzik. Azt hiszem kipróbálom péntek esti gyors vacsinak.
süti beállítások módosítása