A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Meggyes-túrós joghurtfagyi

2007.05.25. 16:23   t3v, az okostojas

Nálunk idén elmaradt az eperszezon. A főidényben kétszer vettem magyar epret, és hiába volt gyönyörű és illatos, a várt mézédes eperíz helyett valami halvány, eperre emlékeztető vízaromát kaptam. Szerencsére most a cseresznyével jobbak a tapasztalataim, de az mindig elfogy nyersen, így esélytelen, hogy valaha is fagyit vagy bármi mást készítsek belőle. A hűsítő édességre áhítozó háziasszony azonban nem hátrál: a meggynek ugyan még nincs szezonja, de mivel az egyik kedvenc gyümölcsöm, mindig van belőle a fagyasztóban.

Ez a gyümölcsfagyi állagilag leginkább egy sörbetre emlékeztet, de nagyon jó frissítő, és mivel tejszínt nem tartalmaz, akár fogyókúrásnak is mondhatnám - és nem utolsósorban a tojásfehérjéket sem gyarapítja a fagyasztóban. Különösen arra vagyok büszke, hogy elsőre eltaláltam a cukormennyiséget. Vajon honnan merítettem az ihletet? :)

Hozzávalók:

  • 75 dkg mirelit meggy és a leve
  • 15 dkg cukor
  • kb. 5 ek portói
  • 450 g natúr joghurt (ALPA)
  • kb. 20 dkg túró

A fagyott meggyet lecukrozni, rá a portóit, éjszaka a normál hűtőtérben kiolvasztani. Másnap turmixgépben pépesíteni, aztán néhány órán át állni hagyni, hogy sűrűsödjön. Ebből nekem 1,3 liternyi lett, ami két gépmenetre volt elég, túrót csak a második adagba tettem. A végeredmény egy kásás, nem kifejezetten krémes állagú fagyiszerűség lesz, ami hosszabb távon viszonylag kemény tömbbé fagy, de ha a fagyasztóból kivéve szobahőmérsékleten kb. 15-20 percet állni hagyjuk, szépen felenged.

Tipp a nálam is sóherebbeknek: a meggyíz elég intenzív ahhoz, hogy a massza még egy, vagy akár kettő joghurtot is elviseljen. Az ALPA a Plus márkaterméke, egy sűrű, 3,5% zsírtartalmú, majdhogynem vágható joghurt, ami lecsepegtetés nélkül is alkalmas fagyikészítésre, de tzatzikit és hasonlókat is ebből szoktam készíteni. Nekem magában is ízlik.

2007. június 20. 40 fokban fagyit fotózni nem könnyű, a látvány már-már a gusztustalanba hajlik. A középső réteg meggyöntet, vagyis cukros főtt meggy leturmixolva.

7 komment

Címkék: meggy túró

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr1687049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2007.05.28. 13:23:58

Ez tetszik a joghurt miatt, ezt a Plus-os joghurtot pedig alkalomadtán kipróbálom. Köszi a tippet!
Szerintem a túrótól lett kásás, pl. ricottából krémes lenne, abból már próbáltam. Mondjuk az nem túró:-))

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.28. 15:30:51

Az a fele is kásás lett, amibe nem került túró :) Lehet, hogy a sok alkohol miatt?

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2007.05.29. 12:12:42

A szemcsés túrótól bitzos kásás, a nemtúrótól meg lehet krémes, csak az állaga kásás, mivel sorbetszerű - na ezt jól elmagyaráztam:-) Én az elején habverővel tökéletesen krémesre keverem, akkor nem lesz kásás.
Nem, az alkoholtól maximum nem fagy le rendesen, én általában elég sokat teszek bele, és hamar folyós lesz, tapasztalatom szerint fél liter mennyiségre max. 2 evőkanál (40%) alkohol lenne jó, a többitől gyorsabban olvad (ill. le sem fagy rendesen).

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.29. 16:38:54

Kiegészítettem a leírást, amikor láttam, hogy Kics Vúnál kérdezel a zsírtartalomról. Ez jó zsíros joghurt.

Lehet, hogy a következő kísérleti alany a krémsajtos fagyi lesz: egy fincsi gyümölcsös desszert után megmaradt fél doboz mascarpone.

Macilaci 2007.05.29. 16:45:18

Miért a múlt idő az eperrel kapcsolatban !?
Nincs még vége a szezonnak, sőt ! Vannak kifejezetten később érő fajták. Szóval, fel a fejjel (meg a receptekkel) ! :)))

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.29. 18:27:14

Itt??? Már két hete csak rothadó epret kapni... a mediterrán hangulatok városa :)

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2007.05.30. 01:00:24

Ó, köszönöm. Még én sem éreztem rá teljesen, de a zsírosabb krémesebb, homogénabb és sűrűbb lesz - értelemszerűen. Az egyik zsíros(30%) ricotta alapú fagyi betonkeménységű lett, ezzel is próbálom ellensúlyozni az alkohol adta hátrányt.
süti beállítások módosítása