A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Dulce de leche házilag

2008.10.31. 14:36   t3v, az okostojas

Így jár az, aki folyton talál fontosabb elfoglaltságot a blogírásnál. Azért talán néhány hasznos tippet hozzá tudok tenni a leíráshoz.

Én konzerv sűrített tejet szereztem be, és később részletezendő célra akartam DDL-t gyártani. A zárt, címkéjétől megfosztott dobozt annyi vízben, amennyi bőven ellepte, feltettem főni, és forrástól számított két órán át hagytam csendesen bugyborogni a takarékra állított tűzhelyen. Megvártam, amíg kihűl, aztán felnyitottam. Az így kapott krém nem folyós szósz lett, hanem kenhető állagú pudingszerűség (fényképes bizonyíték), szóval igazából rövidebb idő alatt elkészült. A témában végzett előtanulmányaim alapján nem hittem volna, hogy ezt fogom mondani, de a végeredmény nem elég édes, így a további felhasználás előtt feltuningoltam sötét nádcukorral.

DDL kisokos

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr77742337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilahangya · http://lilahangya.blogspot.com 2008.10.31. 14:54:44

Atyaeg! Nem eleg edes? :-)))Te aztan edesen kanalazod az eletet! En is igy szoktam kesziteni, nekem bejon ez a suru krem nagyon, de szamomra bun edes... Fagyinak, sutire, -be isteni lett!

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.10.31. 15:18:34

Lehet, hogy a konzervben volt a hiba... Nem szeretem a cukorízt, de egy karamelljellegű élelmiszeripari készítménytől :) elvárom, hogy masszívan karamelles és édes legyen. Ez nem volt annyira olyan.

florentine 2008.10.31. 16:24:43

Az Angol Csemege januártól? Hah, néha rákattintok, hátha, de mindig a feltöltés alatt logót látom. Nagy lépés lesz...

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.10.31. 17:09:43

Igen, én is mindig csak vártam, vártam, de ez most a legfrissebb és legbiztosabb info (pár napja értekeztünk a tulajdonos hölggyel). A pécsi üzlethelyiséget átveszi egy másik cég, a teljes árukészletet bemutató egység átkerül az orfűi székhelyre, egyúttal mindenféle akciókkal és izgalmakkal bővített online shop indul. Ezért van most kiárusítás. Ha lesz konkrétum, én leszek az első, aki reklámozza :)

ribizli 2008.11.01. 11:08:12

Itt olvasható az én kísérletem:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=80915700&t=9003266

Többnyire kanállal elszopogattam, kevés jutott gyümölcssalátára is. :)

zsuzska · http://triticumaestivum.freeblog.hu 2008.11.01. 15:20:32

Szerintem azert nem volt eleg edes, mert mar tisztara bekaramellizaltad.
De gyonyoru.
Mmmmm, most mehetek a boltba...

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2008.11.01. 15:35:16

Legközelebb felveszem a bádogdobozon is átlátó varázsszemüvegemet :)

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2009.01.11. 16:46:04

Sűrített tej konzerv lelőhely kaszekétől, akivel kibabrált az indapass:

"Nem túl régen indult egy új lap, amit minden kedves "dulce le leche" rajongónak a figyelmébe ajánlok. www.hunorkatej.hu Beszerzési forrás, receptek, ötletek. Én magam is a kapcsolati oldalon megadott címek egyikén vásároltam. 380 Ft/db - NAGYON!!! barátságos ár a tubusos, hígabb, kevéssé homogén, recsegő-ropogó borzadályokhoz képest (SOLE-MIZO egyszerűen iszonyú)
Citromtortát alkottam már belőle, többször is, nagyon bejön a családnak. De a polcon porosodó, ajándékba kapott whiskeynek is jót tett a "Baileys"-sé való átalakulás.

Most, a levélírás pillanatában kísérletezem a karamellé való átalakítással. Egy kisebb csavaros tetejű üvegbe helyeztem bele valamennyi sűrített tejet (nem tettem teljesen tele, legyen helye tágulni, no és persze nem az egész dobozt, ha esetleg elcseszem, ne menjen kárba az egész) és irány a vízfürdő, illetve a lassú forralás. Itt és most, a szemem láttára megy át a kívánt átalakuláson. Már határozottan barna színben pompázik. Na, majd meglátjuk."
[...kis idő múlva...]
"Szóval, a karamell elkészült, messze nem kellett neki 3 óra. Azt nem hiszem hogy csak azért, mert kisebb volt a mennyiség, (annyival ugyanis nem volt kisebb). Talán még két órát sem főzöcskéztem. De ugye, mint írtam a folyamat látható volt, tehát amikor szépen bebarnult és már láthatóan nem volt híg, félrehúztam a tűzről. Még jó meleg volt amikor kinyitottam, az akkori halmazállapotát a pudinghoz tudnám hasonlítani. Később betettem a hűtőbe, ahol alaposan megkeményedett. Az íze pedig a nálunk is kapható, sárga papírba bugyolált, tehénkét ábrázoló csomagolású ( ha jól sejtem lengyel) tejkaramellához hasonlít kisértetiesen. Hurrá!"

gmxmx 2010.11.05. 17:44:39

A sűrűség nem biztos, hogy a túl hosszú főzés miatt van. Most csináltam konzervből, de lábosba öntve. Az eredeti sűrített tej elég sűrű volt, így a végeredmény is az lett.
süti beállítások módosítása