A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Hogyan tegyük ehetővé a spenótot?

2007.05.18. 17:17   t3v, az okostojas

Az előzmények alapján talán nem árulok el nagy titkot: a spenótot sem szeretem. Amikor azonban a jobbik felem olyan jóízűen nyammog a különféle változatokon (rántatlan spenótfőzelék, parmezános spenótkrémleves, spenótos quiche, pizza és társai), nyomasztó érzés finnyásnak lenni.

A megoldás: hígítani kell. Kiválóan alkalmasak erre a különféle tejtermékek (tej, tejszín, tejföl, ricotta, túró, mascarpone, olvadékony sajtok) - lehetőleg túladagolva :) És persze a főtt krumpli, az sűrít is.

Az általam is fogyasztott, kevéske spenótos étel között szerepel a Stahl-féle spenótos rakott tészta különböző változatokban (amelynek vonzerejét elsősorban azért a fenyőmag jelenti), a sajtszósszal rétegzett spenótos lasagne, valamint legújabb felfedezettem, a spenótos burgonyakrokett á la Frank Júlia.

Hozzávalók:

  • 45 dkg mirelit spenót
  • 75 dkg lisztes (régi) krumpli
  • 5 dkg füstölt szalonna
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 tk törött bors
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • zsemlemorzsa a bundázáshoz

A nyersen lereszelt krumplit a lecsepegtetett spenóttal, aprított szalonnával, reszelt hagymával, fűszerekkel összekeverjük, bele a tojást is. Rudacskákat formázunk, zsemlemorzsába hempergetjük, bő olajban kisütjük. Paradicsomsalátával vagy sajtmártással tálaljuk.

Így szólt az eredeti recept. Én a hagymát a szalonna kiolvasztott zsírján megdinszteltem, elfőztem a levét, és pörcöstül a masszába kevertem. Ugyan megvártam, amíg kihűl, de amikor elkeztem formázni a kroketteket, egyre több levet eresztett az alapanyag, összességében vagy három deci zöldes folyadékot nyomkodtam ki belőle. A hengereket vékonyan kiolajozott tepsire sorakoztattam, a tetejüket is megspricceltem olajjal, és a sütőben sütöttem meg 220 fokon kb. fél óra alatt.

Alapvetően száraz, tényleg kell hozzá valami mártás vagy saláta, nálunk a maradék rántott sajt és némi mustár is előkerült.

1 komment

Címkék: spenót krumpli fokhagyma szalonna

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr10070468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizli 2007.05.18. 22:50:50

A spenóthoz szerintem fontos fűszer a szerecsendió, sokkal izgalmasabb lesz.
A mártáshoz egy trükk annak, aki liszttel sűríti: a lisztet (lehet tk.) tejjel keverem össze, amit úgyis teszek a spenóthoz, így nem lesz csomós biztosan.
süti beállítások módosítása