A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Bounty torta

2007.04.29. 12:24   t3v, az okostojas

Megtaláltam a menüben a statisztikákat! Nagyon izgalmas vagy vicces keresőkifejezésekről egyelőre nem tudok beszámolni, mégis van egy toplistás találat (a rakott krumplin kívül, persze).

Szerencsétek van, pajtikáim, mert a Bounty tortát Príma Konyha módra már én is elkészítettem. A receptet nem másolom be, de adok néhány jó tanácsot, mert eredeti formájában nem volt annyira kelendő, bár betoltunk pár szeletet, mire rájöttünk, mi a baj.

A PK-ban kipróbált receptek szerepelnek, de ebben az esetben legalábbis megkérdőjelezném ezt az állítást, mert tölteléknek még 3 dl tejszín is sok volt, és egyébként is ez a recept kényes pontja (a tészta finom). A kókusz eleve marha zsíros, fojtós, és ehhez még jön a tejszín, ami az egészet iszonyú nehézzé, szó szerint nyögve nyelőssé teszi. Szóval szerintem tejszínes pudingporból főzött pudingba keverjétek a kókuszt, de előtte akár fel is lehetne forralni a tejet (vagy tejszínes tejet) a kókusszal, és úgy pudingot főzni. Vagy hagyományos tortaként vágjátok fel, és alig tegyetek bele tejszínes tölteléket.

És még egy tipp, bár a módosított receptet ez nem érinti. Nem tudom, mások hogy éreznek, de szerintem a habfixáló a marketingesek agyszüleménye. Nem is feltétlenül E-anyag tartalma miatt, mert a szörnyű mellékízű növényi habalapokat (Hulalá, Halta, Gran cucina - bár lehet, hogy az főzéshez való - stb.) meg sem közelíti. Egyszerűen feleslegesnek tartom. A jó zsíros (min. 30%) ultrapasztőrözött habtejszínt simán fel lehet verni, aztán akár egy hétig is megmarad a hűtőben, nem ereszt levet (savót, ha minden igaz).

Én Okééé zacskóst vagy dobozost használok, illetve a Penny Marketben kapható legolcsóbb (100 Ft/2 dl), aktuális UHT márkaterméket, és ugyan felmerült már bennem, hogy vajon tényleg tehénből származik-e, de végül is tejszín ízű, és a belőle vert hab is gyönyörűen tart. Hitetlenek próbálják ki, hogy néhány kanál jóféle tejszínt keményre felvernek, és egy kistányéron a hűtőbe teszik pár napra. Ha valaki mindenáron fixálni akar, alternatíva még az agaragar. (Nem vicc, most néztem meg, így kell írni.) Friss tejszínnél viszont megint tök mindegy, mert az úgysem áll el annyi ideig, hogy összeeshessen.

6 komment

Címkék: tejszín kókusz

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr564766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.04.29. 14:43:52

Én fel szoktam forralni a tejet a kókusz pasztával mielőtt krémet keverek belőle. De én másképpen csinálom. Egy agyon módosított receptem van. Majd valamikor elkészítem.
Tejszínnél azt szoktam nézni, hogy van-e benne karragén/gyöngyzuzmó/E 407 (kb. a habtejszínek 70%-ban van), mert akkor sokáig megáll a felvert hab.
Bár nem túl egészséges. Az USAban pl. betiltott alapanyag. Nem is használom csak a sütemények töltelékéhez.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.04.30. 13:35:50

A karragén szerintem nem biztos, hogy habstabilizátor, hanem kolloidstabilizátor (emulgeálószer, vagyis a vizes fázis és a zsiradék elegyedését segíti), de végső soron szerepet játszhat abban, hogy a felvert habban a zsírcseppecskék egyenletesen aprók maradnak, és viszonylag szabályosan oszlanak el, így az sokáig megtartja a formáját. Magyarul egy kis áttekintés: href.hu/x/2mt7

Kicsit keresgéltem ("carrageenan"), és azt írják, hogy az állatkísérletek alapján a hidrolizált formája káros (gyomorfekély, hasonlók), de embernél még vizsgálják. Arról nem találtam adatot, hogy az USA-ban betiltották volna (a hidrolizált forma mindenhol tilos), pedig elég sok E-paranoia oldalt találtam. Annyit említenek, hogy a bélben hidrolizálódhat, ami veszélyforrás.

Megnéztem, most Pennys márkatermékem van itthon, ebben van. Ha ez a titok nyitja, akkor legyen :) Legközelebb megint veszek Metrós tejszínt (40%), és megnézem, abban mi van.

A kókuszpaszta is masszívan zsíros, én abból még sosem készítettem krémet, viszont kalácsba a zsiradék részleges kiváltására remek. Egyébként is ritkán sütök tortát, nálunk a krémtelen sütemények kelendőbbek, talán a túrós gyümölcstortákat kivéve.

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.05.01. 19:30:22

Egész biztos, hogy nem stabilizátor. Csak megfigyeltem, hogy amiben van, az hosszabban őrzi meg a tartását.
(Annyira élvezem, hogy veled lehet ilyenekről eszmét cserélni.)
Usa: www.e-szamok.hu/eszam/407

Valahol írtad, hogy a link és a szétnyomás, de nem találom már azt a bejegyzést.
Szóval természetesen azért nem hreffeltem, mert tudtam, hogy nem fogja szétnyomni. Nálad max. 8 szóra van beállítva az utolsó kommentek cucc. Csak akkor nyomná szét, ha ott megjelenne a linkem, de írtam elé eleget :)

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.01. 21:21:05

Hááát, én a magyar neten nem is nézelődtem, mert ebben a témában nálunk csak paraszájtok léteznek. Amit linkeltél, ott semmi info nincs arról, hogy ezt honnan szedték (hiányoznak a hivatkozások), ki tartja fent az oldalt stb. Ha rákeresek arra, hogy "E407 USA-ban betiltották", csak az általad említett oldalt adja ki - ez azért gyanús (az angol megfelelőjére nincs is találat). Még a Humuszon sincs ilyen állítás, pedig ők aztán "sötétzöldek". A nemzetközi net valamivel nagyobb, és ily módon megbízhatóbb, ott ezt így sehol nem szögezték le.

Ebben a témában inkább az ehhez hasonló, szkeptikus szellemiségű oldalakat részesítem előnyben: href.hu/x/2ep6 (bár a 407-nél itt sincs hivatkozás...), illetve a minél több forrást felhasználó, lehetőleg szavahihető lapokra mutató hivatkozásokat felvonultató helyeket.

A kommenteket a blog.hu-n nem lehet testre szabni, sőt, utólag módosítani sem, csak kimoderálni meg törölni (ami szerintem ugyanaz...). A sablont bármi szétnyomja, ami hosszabb, mint 480 pixel, de ez a látogató képernyőfelbontásától is függ, szóval én nem biztos, hogy érzékelem.

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.05.01. 22:26:58

Én elhittem az első oldalnak, hogy betiltották. Fel sem ötlött bennem, hogy tévedhetnek.
href.hu/x/2n5h Wikipédia róla
href.hu/x/2n5l a gyógyításban

Szóval szerintem tévednek. Nem volt 480 px a linkem, de a pc miatt, csak hrefet nyomok be eztán. Nem próbálod ki, hogy mennyi spam jön a chapta nélkül? Mert nekem kb. minden kommentet 8-szor kell elküldeni, hogy egyszer elmenjen :(

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.01. 22:44:47

Ja, nem azért mondtam, hogy kötelezően hrefelj! Csak annyit írtam, hogy én túl nagy felbontáson nézem ahhoz, hogy észrevegyem, ha esetleg széttolná - nekem mindig jól néz ki :)) Egyszer a sablonnak is neki kellene állnom, eléggé puritán ez a dizájn.

Én általában nem vagyok bejelentkezve, amikor pl. Cserkónál kommentelek, és ott is van spamölő, de még sosem kellett kétszer gépelnem. Mondjuk biztos, ami biztos, nyomok egy ctrl+c-t, mielőtt elküldöm. Annyira nem szeretném kivenni, mert van, hogy napokig nem tudok jönni, de tehetünk egy próbát, mindjárt intézkedek.
süti beállítások módosítása