A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Madártej fagylalt ropogós karamelldarabkákkal

2007.07.30. 18:55   t3v, az okostojas

Soha, soha ne tegyétek bele a tojásfehérjét a készülő főzött fagyiba - hacsak nem madártej fagyit szeretnétek készíteni: ennek a malőrnek köszönhetem ugyanis viszonylag rövidke fagyikészítő pályafutásom messze legfinomabb fagyiját.

Nem más ez, mint Nigella krémsajt alapú fagyija. Nem azért, mert nem bíztam Anában, de gondoltam, Nigella sem nagyon tévedhet az egészt tojással, ezért rögtön dupla adaggal indítottam (2 egész tojás, 30 dkg kristálycukor, 25 dkg mascarpone, 4,5 dl tej, csipet só, 6 dl tejszín). A szokásos főzős módszerrel készült. A hidegzuhany akkor ért, amikor megkóstoltam a főzött tojásos-tejszínes alapot: enyhe tojásíze volt. Gondoltam, ha mást nem, másnap majd jól megküldöm citrommal és tejföllel, hogy Lilahangya citromkrémfagyijához hasonló valamit kapjak, de aztán amikor a végén beletettem az 1 ek házi vaníliakivonatot, megvilágosodtam: madártej íze lett. A citromot ezek után inkább hanyagoltam az első adagból (amit felhabosítani is elfelejtettem, ment egyenesen a gépbe).

Amikor majdnem elkészült, (forró) karamellt csorgattam bele - don't try this at home. Így lett benne pár jó nagy, kizárólag lassú szopogatásra alkalmas gübecs; csoda, hogy nem akasztotta meg a lapátot. A vékonyabb karamellfonalak pedig rögtön megdermedtek, és elkezdtek felcsavarodni a keverőlapátra, ami aztán a szálakat kisebb darabokra törte. De legalább elmondhatom, hogy sikerült karamellt húznom...

Az anyag második felébe fél deci frissen facsart citromlevet eresztettem, aztán megrobotoltam, mire annyira felhabosodott, hogy csak két adagban fért a gépbe - de mivel a fagyifeltétem akkujának életideje bizonyítottan fél óra, ez nem volt gond: a habosított változat adagonként 15 perc alatt elkészült! Azt kell mondanom, a citrom rontott rajta: így már tényleg krémsajttorta íze lett, ami jó, de szerintem a konkrét vaníliás változathoz képest visszalépés. Ehhez már előre karamellizáltam kevéske (2-3 ek) cukrot, vajazott alufóliára öntöttem, aztán darabokra turmixoltam, és ezeket a lapkákat szórtam a kész fagyiba az utolsó keverintésnél.

Ami a kész fagyi illeti, azt hiszem, erre tökéletesen illik a "selymes íz" kifejezés. A fagyasztóból kivéve azonnal ehető, teljesen krémes marad, az állaga leginkább a bolti jégkrémekre hajaz. Végre nem lett túl édes sem (csak majdnem), ez külön öröm a magamfajtának. Mivel kalóriabomba, nem is baj, hogy nem lehet belőle túl sokat enni - egyszerre. (Egyébként rájöttem, miért nem tudok a házi fagyiból óriási mennyiséget eltüntetni: ebben tényleg van anyag - a boltiból lazán bekanalazok fél litert, az itthoniakból nem lehet, csak nagyobb időközökkel. Tisztára gazdaságos :)

Azt hiszem, nem kétséges, mi lesz a fél kilós mascarpone másik felének a sorsa :)

Szólj hozzá!

Címkék: tejszín mascarpone

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr7127209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása