A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

E-társaim konyhájából

2007.04.28. 23:01   t3v, az okostojas

Az elmúlt napokban ezeket próbáltam ki, időrendi sorrendben:

Krumplis pogácsa (Ana)

Az eddigi legjobb, pedig már többféle receptet is teszteltem. Isteni puha, kellemesen krumplis. Fele zsírral készült, tej nekem nem nagyon kellett bele, és megsült 20 perc alatt. Ezentúl mérni fogom a hozzávalókat...

Könnyű citromos sütemény (Kicsi Vú)

Elsősorban azért esett erre a választásom, mert ki kellett próbálni a mindentudó robotgéphez frissen beszerzett citrusprést. Ezennel én is csatlakoznék az ódákat zengő tömeghez. A piskótát nem szeretem, de ez egyszerűen turbó jó, üde meg citromos meg minden. Külön öröm, hogy kaptam falusi, kizárólag kukoricával etetett tyúkból származó tikmonyt - a szemmel látható különbség :)

Főzött limonádé (Nemisbéka)

Mindig is gondot okozott a pontos arányok eltalálása. Dicshimnusz a kommentben. Azóta családtaggá vált.

Magos barnakenyér (Bundásalma)

Candidások is ehetik. 2,4 dl-es csészével mértem, és a képekkel ellentétben nekem ragadt a tészta, utána kellett liszteznem. Tényleg lassan sült meg, úgy, ahogy le volt írva. Ízében és állagában a tömör német rozskenyerekre emlékeztet, de a sok napraforgómagtól (szezámmag helyett is) egyértelműen szotyi íze lett. Buliba partikenyérnek nem ajánlott, ugyanis hatékonyan serkenti az emésztést :)

A következő jelölt is hasonló: ír szódás kenyér. Az említetten kívül egyébként még sosem sütöttem szódabikarbónás kenyeret, de megvan az az előnye, hogy igen gyorsan elkészül, ezért most ezzel kísérletezek.

Karamellfagylalt (Chili&vanília)

Emberiség elleni bűntett - és én nem is tudok karamellt készíteni! Ezzel próbáltuk ki az említett mindentudó robotgépre szintén frissen beszerzett fagylaltkészítő feltétet (a robotgépnek külön postot szánok). Amikor a tejet ráöntöttem a karamellre, olyan vidám formák jöttek létre, hogy kihalásztam egy keveset, és amikor a gép kevergette a masszát, beleszórtam, hogy ropogjon a fogunk alatt. Nekem édesebb volt a kelleténél, de az a tömény karamellíz valami embertelen jó.

Csak félve vallom be, hogy kispóroltam egy sárgáját, de legközelebb talán még egyet ki fogok, mert ebben a pillanatban 14 fehérje várja a pici fagyasztóban a felhasználást, de valahogy pont nem olyan süteményhez van kedvem, amihez az kellene. A megfőzött alapanyag éjszaka a hűtőben állva így is pudingszerűvé sűrűsödött. És azt is tesztelni fogom, hogy másfélszer vagy kétszer ennyit készítek, és egymás után kikevertetem a fagyigéppel, mert mosogatás közben az volt az érzésem, hogy az akkuban még bőven van kraft.

7 komment

Címkék: citrom/lime

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr4864687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.04.29. 14:25:44

Hízik a májam :)

Én is gyűjtögetem a fehérjéket rendületlenül. Biscotti/Cantucinit lehet sütni csak azzal. Tudtad-e? :)

Én is próbálkoztam már ezzel a türkkel, de sajnos hiába éreztem elég erőt az akkuban, nem kevert fagyit a második adagból. Sőt. Olyat is csináltam, hogy gyorsan visszadugtam a fagyasztóba és két óra múlva próbálkoztam. Nem jártam sikerrel. 5-6 óra kell neki.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.04.29. 23:04:39

Igen, ezeket is kinéztem (na, vajon kinél láttam? :) De ma pl. képviselőfánkra vágytam, mindjárt megírom a bánatomat ezzel kapcsolatban.

A fagyikészítőnél a következőképpen okoskodtam. Az enyém térfogata kicsi (600 ml, a karamellfagyi épp elfért benne), és első próbálkozásra hagytam végigmenni az előírt fél órát. Viszont kb. 20 perc körül már jónak tűnt lenni az állaga. Szóval, ha leveszem azt a plusz tíz percet, és hozzáteszek még tízet, akkor legalább újabb fél adagot ki kell tudnia keverni (amikor megpróbáltam elmosni, a forró víz többször egymás után ráfagyott az akkura. Ha meg ugyanolyan fagyit kevernék ki, el sem kellene mosnom.) De ha nem jön össze, akkor sem sírok, ez pont egy adagnyi volt, és annyi fagyit nem eszünk, csak kíváncsi vagyok a képességeire :)

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.05.01. 19:36:22

Ó, remélem sikerül. Nekem semmilyen trükkel nem megy előbb. Igaz én a 600 ml teherbírás mellett szoktam 1,1 litert készíttetni vele egyszerre. Végül is ez is egy trükk :)

bundásalma · http://bundasalma.freeblog.hu/ 2007.05.03. 22:12:43

ez ám a megtiszteltetés, nem semmi társaságba keveredtem :)

ami a tészta ragadását illeti, t3v-vel már beszéltünk erről, a joghurt eredetileg 2,5dl, de egyszerűbb, ha 1 joghurtos poharat veszünk, ami legjobb esetben is csak 180g.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.03. 22:33:15

Igen, velem beszéltük :)) Végül így méricskéltem ki a hozzávalókat, de legközelebb már tapasztalatból is tudni fogom. És el is felejtettem visszamenni hozzád megköszönni a receptet, fogadd hálám jeléül ezt a virágot: @-'-,--

bundásalma · http://bundasalma.freeblog.hu/ 2007.05.03. 22:56:21

:))))))
Klassz az oldalad, jó tartalmas! Gyorsan be is bookmarkolom. Köszi a virágot!

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.03. 23:03:27

Köszi, de láthatod, interaktívan épül :)
süti beállítások módosítása