A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Vörösboros meggyleves

2007.06.07. 21:37   t3v, az okostojas

A meggy elárasztotta a várost. A nem vegyes gyümölcsös levesek közül ez az abszolút favorit. A kép a második, enyhén szétfőtt adagról készült (telefonáltam...).

Hozzávalók:

  • 75 dkg meggy
  • 3 szem szegfűszeg
  • kis darabka fahéj
  • fél citrom héja
  • 1 tk só
  • 2 dl száraz vörösbor
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl tejföl
  • 1 tk liszt
  • 10-15 dkg cukor

A fűszereket 2 dl vízbe szórni, fedő alatt 10 percig forralni, majd leszűrni, a levet összeönteni a borral és 6 dl vízzel. A kimagozott meggyet levével együtt bele a boros vízbe, sózni, fedő alatt 5 percig forralni. Egy merőkanálnyi főtt gyümölcsöt a tejföllel, tejszínnel és liszttel leturmixolni (botmixer), behabarni vele a forrásban lévő levest, 5 percig forralni, és csak a végén cukrozni. Hidegen, tejszínhabrózsákkal a tetején kínálni.

Eddig az eredeti Frank Júlia recept. Én nem szoktam ennyit tökölni vele, és szerintem elvisel több fűszert is (lehetőleg mindenből por alakút), kóstolgatni kell. A bor-víz arány maradjon változatlan, a többi szabadon módosítható. Ma másfél kiló meggyből készült, az eredeti mennyiséghez való tejszínnel, tejföl nélkül, kevéske vaníliával dúsítva, az áttört gyümölcs mellett keményítővel (pudingpor) sűrítve. Kb. 30 szegfűszeg és 3 tk fahéj ment bele.

6 komment

Címkék: meggy tejszín vörösbor

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr5094628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizli 2007.06.07. 22:21:04

Én Kotányi-féle puncs fűszerkeverékkel csinálom, abban műanyag nincs, viszont pl. szárított narancshéj is. Sőt: joy-nak van egy trükkje egy gyümölcsleveshez való fűszerkivonatra, kevés vízben rengeteg fűszerből készül, leszűrve hűtőben várja a felhasználást. Zseniális.

moes · http://narancskonyha.freeblog.hu 2007.06.09. 08:36:46

látom, te is meggylevesezel :) pont azt néztem, amíg nem jutottam el az uccsó bekezdésig, hogy azért a fűszerezés szegényes. próbáld ki a szegfűborsot is bele, attól lesz ám igazán királyság! ja, és én esküszöm az egész fűszerekre, sokkal jobb ízt ad, ha nem szereted, hogy úszkálnak a levesben, tedd teatojásba.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.06.09. 11:50:59

A teatojásos/gézzacskós trükköt ismerem. Érdekes, én pont fordítva érzem (bár a férjem szerint nem sok ízlelőbimbóm van :) - mármint, hogy az egész fűszerből több kell, ezért felhasználás előtt meg szoktam őrölni őket, és kész.

Joy közben megírta a fűszereszenciát, hátha valakit érdekel:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=68104818&t=9003266
Ez pedig ribizli változata:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=68081294&t=9003266

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2007.06.09. 15:34:20

Tényleg ízlés kérdése, én nem szeretem, ha az őrölt fűszerek mennek bele, mert úszkálnak akkor is. Én előtte felforralom a levet, lehűtöm és átszűröm, ezért a fűszereket mozsárban szét lehet törni. Macerás, de finomítottabb verzió.
Viszont narancsszeleteket mindig főzök bele, azt a végén kiveszem. Nagyon gyümölcsös lesz tőle. Gyömbért szoktam még beletenni.

Viszont ötletet adtatok, mert vagy öt éve nem főztem gyümölcslevest:-)))

ribizli 2007.06.09. 18:32:04

Kíváncsiságból a csészébe kanalaztam a poharamból a meggyleveshez vörösbort - így is finom!

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.06.10. 22:07:26

ribizli: :))

Mamma: ebben elég sok minden (pl. meggypép) úszkál ahhoz, hogy a fűszerporok már ne tűnjenek fel :) Egyébként hétfőre pont egy narancsos-meggyes desszert receptjét vettem elő, csak a magozásig még nem jutottam el.
süti beállítások módosítása