A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Diós-juharszirupos szuperlinzer (VKF! #41)

2011.03.22. 00:19   t3v, az okostojas

Valószínűleg csak a törpe minoritás főz kép nélküli receptekből, én most (is) belenyúltam, és 2011. február 20-án minimális erőfeszítéssel megsütöttem a hónap süteményét (azért az év még túl hosszú, hogy ne lehetne felülmúlni - például nincs benne csoki :) Ha a mézet természetes édesítőszernek tekintjük, a juharszirup is belefér ebbe a fordulóba, hogy a mézallergiások se érezzék magukat kirekesztve.

Hozzávalók a tésztához:

  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg puha vaj
  • 5 dkg kristálycukor
  • csipet só

A rátéthez:

  • 10 dkg juharszirup
  • 5 dkg sötét nádcukor
  • 1 tojás
  • 3,5 dkg puha vagy olvasztott vaj
  • 1 tk vaníliakivonat
  • csipet só
  • kb. 8 dkg durvára vágott dió

A képződmény szerkezetileg nemisbéka diós-csokis rudacskáihoz hasonlít. Az állinzerhez valókat összemorzsoltattam a robot dagasztószárával, a morzsát 24 cm átmérőjű tortaformába szórtam (persze hasonló alapterületű tepsi is jó), és 175 fokon 15 percig (szilárdulásig) sütöttem. Közben a rátéthez valókat villával elkutyultam, a tésztára locsoltam, a tetejére szórtam a darabolt diót, és alufóliával lefedve 20 percig, majd fólia nélkül 15 percig sütöttem.

Az alja ropogós-vajas-karamelles, a teteje pörkölt diós-ropogós, középen a linzerbe ivódott sziruptól rágcsás tészta - a "mennyei" szó közel sem írja le a kevés idő és valamivel több pénz kombinációjával elérhető összhatást.

Szólj hozzá!

Címkék: dió vanília méz/juharszirup

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr882760940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása