A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Hasonló a hasonlóval: gombás palacsinta gombával

2009.10.26. 18:46   t3v, az okostojas

Frank Júlia Éléstárából került elő ez a hagyományos ízvilágú jóság. A csiperke amúgy eléggé jellegtelen ízéből így viszonylag kevés munkával elég sokat lehet kihozni. Elnézegettem a színét, de szerintem nem gusztustalan :) Biztos mással is meg lehetne tölteni, majd legközelebb - mert tuti lesz ismétlés.

A palacsintához:

  • 25 dkg csiperke
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg liszt
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dl szódavíz
  • 2 tojás
  • 0,5 dl olaj
  • 1 tk só
  • sok őrölt bors
  • sok petrezselyemzöld

Turmixba velük, és megnyomni a gombot. A barna trutyit állítólag egy órát kell pihentetni, én viszont türelmetlen és éhes voltam, és 15 perc múlva elkezdtem teflonserpenyőben, olaj nélkül kisütni. Több serpenyővel biztos gyorsabb, de én fél kézzel olvasni szoktam közben - a másikkal meg kóstolgatni a kisült, üres palacsintákat :)

A pirított gombás töltelékhez:

  • 25 dkg csiperke
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • sok petrezselyemzöld

Kevés forró olajra rádobtam a zúzott fokhagymát, sót, borsot, végül a felszeletelt gombát. Fedő nélkül, nagy lángon rotyogtattam, és amikor már majdnem teljesen elforrt a leve, rászórtam a miszlikbe aprított petrezselyemzöldet. Az egész ment a palacsintákba némi reszelt sajttal. Kettőnknek jó kis vacsora kerekedett belőle (nos, valóban sokat eszünk :)

Észosztó

10 komment

Címkék: gomba fokhagyma

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr691476920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beatbull · http://www.kiserletikonyha.hu 2009.10.27. 08:43:29

Gomba gombával ;) Ez a palacsintarecept nagyon tetszik! Mennyire volt gombás ízű a palacsintatészta önmagában?

ribizli 2009.10.27. 12:39:34

A színe nálam olyan, mint a hajdinapalacsintáé, tehát rendben van (amúgy ajánlom a hajdinalisztet figyelmedbe a sós palacsintákhoz). Én még tettem volna bele némi gombaport is.
És mivel nem is állat a gomba, vegák is ehetik (bár a kitintartalom elég bizarrul hangzik ;)). (Még csak az kéne, hogy penészes sajtot ne ehessek!)

ribizli 2009.10.27. 12:40:40

Hehe, bizarr a diabeteses étrend-hirdetés ebben a blogban. :)

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2009.10.27. 17:36:00

A palacsinta önmagában is kellemesen gombás, de én is gondoltam a vargányaporos dúsításra, vagy a szárított erdei gomba áztatólevének felhasználására - utóbbit a fagyasztóból sajna ellőttem egy rizottóhoz.

ribizli, gondolj arra, hogy rovart eszel :) Egyébként lehet, hogy a hirdetési rendszer tartalomérzékeny: pont a gombát cukorbetegek is fogyaszthatják, a többi meg... hát... az a tolerálható hiba :)

Puncskocka 2009.10.27. 18:16:34

nyammi, gombás palacsinta... milyn régen csináltam!!! én felesben szoktam teljes kiőrlésű lisztet, meg simát!!!

elang 2009.10.31. 16:31:45

Kérlek, írjátok meg, hol lehet (Tate & Lyle vagy ekvivalens, sötétbarna, erős illatú és nedves, elomló) nádcukrot vásárolni? Egyszer sikerült vennem az Intersparban, de azóta sem.
Előre is köszönöm.

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2009.10.31. 19:51:02

Nálunk most Naturganik lágy sötétbarna mauritiusi nádcukor van itthon (T&L ekvivalens termék, ugyanolyan tapadós, elomló, jellegzetes ízű), és vagy a helyi nagy CBA-ban vagy a kis Sparban vettem. Ahol még biztosan van: Herbaház és azok a bioboltok, ahová beszállítanak.
www.herbahaz.hu/
Pécsett és Budapesten az Árkádban működik Harmónia Reformház, ott is kapni.
Forgalmazó (webshop):
www.biorganik.hu/

Ebbe a palacsintába azért ne :)

elang 2009.10.31. 21:27:02

@t3v, az okostojas: Nagyon köszönöm. Én Debrecenben élek, megnézem a bioboltokban, ha nem találok, veszek legközelebb Bp-en.
Van egy kitűnő kenyérreceptem, abba kellene. De magában is szeretem, édességként :))
süti beállítások módosítása