A főzés tudománya

Konyhaelmélet és háztartástan álkezdőknek és haladóknak

Diszkusszió

Fogalmak

áfonya (1) alma (3) bab (1) babapiskóta (2) balzsamecet (3) citrom/lime (23) citromfű (1) coca (4) csili (6) csoki (52) curry (5) dinnye (1) dió (12) eper (1) fahéj (5) fehérbor (10) fokhagyma (22) gesztenye (9) gomba (7) gyömbér (9) hal (4) húsvét (1) joghurt (2) juhtúró (2) kacsa (2) kakaóbab (1) kapor (2) kávé (6) kókusz (11) krumpli (7) kukorica (2) kukoricaliszt (2) lencse (2) máj (3) mák (5) maláta (1) málna (2) mandula (9) marcipán (1) marha (3) mascarpone (9) meggy (21) méz/juharszirup (5) miszo (1) mogyoró (10) mogyoróvaj (3) mustár (4) narancs (7) nugát/nutella (6) ötfűszer (1) padlizsán (1) pillecukor (2) pipi (7) rozmaring (2) rum (2) sajt (20) sonka (2) spárga (4) spenót (3) szalonna (7) szilva (1) szójaszósz (1) tea (1) tejszín (60) tészta (6) tofu (2) tojásfehérje (10) torma (1) túró (10) vanília (20) vízigesztenye (1) vörösbor (10) zabpehely (3) zöldborsó (1) zsálya (1) zselatin (3) *czimkefelhő*

I want it all

Kér fény post

Kontakt

okostojas (pont) gasztro (kukac) gmail (pont) com

Copyright

Creative Commons Licenc

Stat

Gasztromikulás, avagy csokimiki :)

2007.12.09. 22:51   t3v, az okostojas

Nnna, az én ajándékom átadása után végre eljutottam addig, hogy az én ajándékomat :) is bemutassam. Bár ha azt vesszük, hogy pénteken érkezett meg moes tértivevénye, nem is késtem sokat.

Az én télapó nénim nem volt más, mint Ízbolygó. Bizton állíthatom, hogy bizonyos értelemben igen nehéz nekem örömet szerezni, ő viszont vaskos életművem :) fáradhatatlan tanulmányozásával kiderítette, hogy van, amivel elég könnyen célba találhat - elég, ha annyit mondok, CSOKI (Miki nem, férjnél vagyok :) Fotó és receptek by courtesy of Ízbolygó & Gourmandula.

Csapjunk a közepébe! Az ott a tál szívében egy saját öntésű tejcsoki tábla, ami kifejezetten nekem készült a pralinétanfolyamon. A vonalak mentén tök jól törhető, és valami nagyon-nagyon finom tejcsokoládé. Volt.

Alul látható a trüffel "Grand Marnier", cukorgyönggyel díszített étcsokibevonattal és a nélkül. Már ez is a múlté. A bevonat kellemesen roppanó, durván jó étcsokiból készült, és a belső élmény hatására úgy érzem, muszáj lesz beruházni egy üveg GM-be.

Ezektől jobbra fekszik néhány málnazselés szaloncukor aranyszínű papírban. Ezt nem hiába dicsérték a többiek, akik részt tudtak venni az in vivo ajándékosztáson: intenzív málnaíz, amit jól kiegészít, bár kissé elnyom a jó minőségű étcsoki, ezért nagyobb darabokra vágva még jobb lenne. Az állaga tökéletesen szaloncukros - lehet, hogy veszek zselatint?

A legütősebb szerintem a csilis praliné volt (a szaloncukortól jobbra fel, a szögletes). Szerintem pont eléggé csípett, a férjem viszont csak annyit mondott, hogy igen, mintha tényleg csípne egy kicsit - de ő tömény csiliszószon él. A csokibevonat profi munka: a végeredménynek teljesen cukrásztermék kinézete lett - még jó, hogy van leírás, ezt el fogom tanulni!

A felül látható, pálcikás micsodák azonosításához és felhasználásához telefonos segítséget kaptam. Lehet tippelni: mik ezek, és mire valók?

Végül bal oldalt az amorf, kakaóporos golyók vaníliás trüffelek (recept az előző linken lejjebb, Gourmandulánál). Lehet, hogy nem a legudvariasabb dolog, de erről el kell mondanom, hogy csalódást okozott - ami egyértelműen nem a készítő, hanem a recept hibája - abban az értelemben, hogy teljesen bolti íze van, gyaníthatóan az alap glükózsziruptól. Az én trüffeljeim minden spéci alkotóelem nélkül ilyen lágy belsejűek. A kakaópor alatti csokibevonat viszont óriási ötlet: egyrészt megakadályozza, hogy a krémes belső szétfolyjon, másrészt komplexebb ízt eredményez.

Jövőre is akarok ilyen játékot! :)

U.I. Kedves Jézuska! Jövő karácsonyra hatszögletű pogácsaszaggatót szeretnék, lehetőleg négy, 4 cm átmérőjű formával egy közös nyélen. Velük már értekeztem ezügyben, de még 2005-ben azt írták: "A hatszögletű csoportos pogácsaszaggató ötletét jónak tartjuk, a piacát kutatjuk. Pozitív visszajelzések esetén lehet,hogy gyártanánk. Ha így alakul,akkor a bemutató szeriából küldünk önnek! De időben ígérni semmit nem tudunk!" - és azóta sem történt semmi, pedig még részesedést sem kértem :) Ez azért lenne praktikus, mert nem kellene újra meg újra kinyújtani a tésztát. Ha nem jönne össze, egy ügyes kezű bádogos címét is szívesen elfogadom :)

11 komment

Címkék: csoki

A bejegyzés trackback címe:

https://okostojas.blog.hu/api/trackback/id/tr87257357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com/ 2007.12.09. 23:17:20

Ha sikerül szerezned hatszögletű pogácsaszaggatót, nekem is szőlj légyszi, Én is ilyenről álmodom már régóta. :-)

ildinko · http://ildinko.blogspot.com/ 2007.12.09. 23:27:25

Durván jól néz ki ez a rengeteg csoki...

Azok a pálcikás micsodák nem forró csokik? Mintha a teatárban láttam volna ilyeneket, de nem vagyok benne biztos.

Zsu · http://zsukonyha.blogspot.com 2007.12.10. 08:44:38

A pálcikás micsodák szeritnem is forró csokinak való csokikockák, és nagyon finomak, már ittam belőlük készült nedűt. :)

grenadine · http://www.zsidonegyed.com/blog/grenadine 2007.12.10. 10:00:50

igen, a pálcikás alkalmatossággal forró tejet kavargatva forró csokoládé az eredmény :)
www.zsidonegyed.com/node/2147

PartizánOrsi · http://kalinka.blogol.hu 2007.12.10. 10:18:08

Jaj, ez már sok! Ennyi finom praliné! Különösen a málnazselés szaloncukor tetszik málnajunkie-énemnek...
Ha esetleg valakit érdekel, a legújabb essen und trinken elején kép, benne meg egy recept van pálcikás forrócsokiról.

Ízbolygó · http://izbolygo.extra.hu 2007.12.10. 12:36:54

Örülök, hogy többé-kevésbé ízlettek! Már aggódtam, hogy nagyon sz..nak találtad őket, azért nem pakolod fel:-))
Bádogos ügyben lehet, hogy tudok segíteni...:-)

Piszke/Candy's · http://www.piszke.blogspot.com 2007.12.10. 14:31:36

biztos az én készülékemben van a hiba, de mér' hatszögletű a pogácsaszaggató??továbbá, okoskodok a hely szelleméhez illően, ha már egyszer hatszögletű akkor mér' kell újra meg újra kinyújtani a tésztát??8 ld.pl lépesméz)

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.12.10. 20:07:58

Csak maga alá temetett a munka, no meg ahhoz is idő kellett, hogy mindent jól megrágcsáljunk :) A vaníliás sem volt rossz, de nem volt kiemelkedő, a vanília sem érződött igazán. Bádogos ügyben majd értekezzünk!

Piszke, pont az a lényeg, hogy ezt csak a hatszögletű tudja (ti., hogy csak egyszer kelljen kinyújtani a tésztát), mert akkor nincsenek leeső tésztadarabok. És az a baj, hogy ilyen szaggató kereskedelmi forgalomban nem kapható, csak kerek.

Piroska 2007.12.19. 04:40:36

Én pont emiatt hold alakú pogácsákat szoktam sütni. Bár egy ici-pici tészta azért szokott maradni. de lehet hogy csak én nem vagyok elég ügyes. Piroska

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.12.19. 12:31:01

Elárulok egy titkot: az enyémek négyszög alakúak, kivéve, ha vendégeknek sütök :) Egyébként is jobban szeretem, ha minél kevesebbszer van hajtogatva, bár ezzel vsz. kisebbségben vagyok.

Van hold alakú szaggatód, vagy így?
okostojas.blog.hu/2007/09/17/szezammagos_makos_ragcsa

Piroska 2007.12.20. 01:12:54

Nincs hold alaku, csak normál és annak a "felét" használom.De tetszik a négyszögletes pogácsa ötlete is. Szeretek elszakadni a megszokott formáktól!
süti beállítások módosítása